identiteit & campaign

LAUNCH is het eindexamen festival van AKV|St. Joost in Breda en ’s-Hertogenbosch. Nieuwe talenten presenteren hier hun eindexamenwerk van 1-5 juli 2017.

Toekomstdromen en de unieke paden daar daartoe

AKV|St. Joost benaderde ons met de vraag om de identiteit en campagne van LAUNCH 2017 te ontwikkelen; een campagne die de diversiteit van de studenten weerspiegeld en die tot de verbeelding spreekt. Het eindexamen is immers geen eindstation, het is de start van een carrière waarbij alles mogelijk is …

Samen met fotografen Daan PaansThomas Kuijpers en het communicatieteam van AKV|St. Joost hebben we besloten om een dynamische identiteit en campagne te maken. Juist door deze dynamische benadering is het mogelijk om de verschillende kunsten en de individuele karakters van studenten een podium te geven.

Deze aanpak is direct terug te zien in zowel het ontwerp als in de fotografie: Voor de posters en de digitale banners hebben Daan en Thomas 10 verschillende studenten gefotografeerd, elk in een serie van 3 beelden.

De dynamische typografische stijl is overal in de campagne en in de expositie toegepast: op digitale banners, posters, advertenties, trofeeën  en op de bewegwijzering tijdens de expositie. Dit creëert een karakteristiek en herkenbare eenheid maar houdt tevens het unieke karakter bij elke uiting in stand.

 

Deel jouw persoonlijke uitnodiging met vrienden

Ieder jaar ontvangt een grote groep mensen een officiële papieren uitnodiging voor de expositie. Dit jaar wilden we deze groep mogelijk nog groter maken door de mogelijkheid te creëren om je uitnodiging door te sturen. Iedere uitnodiging bevat namelijk twee ansichtkaarten die je los kunt scheuren om vervolgens door te sturen. Want zeg nou zelf, een fysieke uitnodiging in je brievenbus ontvangen maakt toch altijd nét wat meer indruk. En uiteraard bevatten de ansichtkaarten verschillende posters…

 

Genomineerden, winnaars en trofeeën

Ieder jaar maken studenten kans om genomineerd te worden voor een van de 3 eindexamen prijzen. Om tijdens de expositie zichtbaar te maken wie er genomineerd zijn, hebben we bordjes ontworpen die gecombineerd kunnen worden met de projectbeschrijvingen, iedere prijs met een eigen kleur. Daarnaast ontvingen de winnaars een unieke LAUNCH 2017 trofee.

Nieuwsgierig geworden?

Misschien vind je dit ook wat:

identiteit
Stichting Eugène Dubois
online platform
We Are Public